Головна Розклад уроків Оголошення Контакти Звернення громадян
Розділи сайту
Робота шкільного центру "Порозуміння"

Шкільна служба розв'язання конфліктів «Порозуміння» працює з 2009 року - це команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів) віком від 13 по 15 років та сертифікованого координатора (соціального педагога) Сокор Світлани Сергіївни, які допомагають розв'язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики - медіацію, коло прийняття рішень, тематичні кола тощо. Давно відомо, що легше не сваритися, аніж потім миритися. Шкільна медіація - це, мабуть, найменш конфліктний і найбільш миролюбний спосіб заздалегідь, ще до виникнення, «втопити» будь-який конфлікт. А якщо сварка уже почалася - то цей метод найефективніший для врегулювання у шкільному середовищі.

Медіація - це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.

 

 
 
Наш девіз: «Ми за дружбу і любов. Ні конфліктам знов і знов»
 
 

 Діяльність центру розв'язання конфліктів базується на принципах відновлювального підходу, який передбачає:

◊ повагу до особистості, віру в її здатність вирішувати конфлікти у найкращий для себе спосіб - учасники конфлікту активно залучені до процесу обговорення та самостійно приймають рішення щодо подальших дій; тому медіатор - це не суддя, не порадник, а "той, хто допомагає спілкуватися";
◊ відповідальність у стосунках та по відношенню до інших - процес переговорів побудовано таким чином, щоб учасники конфлікту мали можливість зрозуміти один одного, усвідомити власні вчинки та наслідки, до яких вони призводять, тобто власну відповідальність. Атмосфера довіри і поваги сприяє тому, що учасники конфлікту охочіше беруть на себе зобов'язання щодо виправлення ситуації або відновлення стосунків;
◊ віру в кожну особистість та її здатність змінюватися - вирішення конфлікту за участю медіатора побудовано як процес переговорів партнерів, а не суперників, що сприяє засвоєнню учнями іншої конструктивної моделі розв'язання конфліктів, яку вони можуть використовувати в майбутньому.

 

Правила попередження конфліктів:

• не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам; • не розмовляйте відразу з напруженою,збудженою людиною; • постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, « встати на його місце»; • вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб´язкові суперечки; • перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу,відзначте заслуги людини,його вдалі вчинки; • те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою - міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.

 

 

  

Громадський представник прав дітей - дитячий омбудсмен, Кулешова Ірина, Медвєдєва Ірина, учениці 9-Г класу сформували команду.

Мета їхньої діяльності: підвищення поінформованості учнів закладу щодо дотримання прав дітей

 
Оcновні завдання омбудсмена:

• сприяння реалізації Конвенції ООН про права дитини у м. Вінниці;
• підвищення поінформованості дітей та громади міста про їхні права, через органи освіти та засоби масової інформації;
• вирішення питань, що стосуються захисту прав дітей, як пріоритетних у місцевих органах влади, а також сприяння змінам у ставленні громади міста до проблем дітей;
• надання конкретної допомоги дітям, права яких порушені, шляхом звернення до органів влади та правоохоронних органів.

 

Права дітей порушуються

• Коли не гарантована її безпека для життя та здоров'я.
• Коли її потреби ігноруються.
• Коли не задовольняються її основні потреби.
• Коли стосовно дитини простежуються випадки насильства або приниження.
• Коли порушується недоторканість дитини.
• Коли завдається шкода здоров'ю дитини.
• Коли дитину ізолюють.
• Коли навіюють страх за допомогою жестів, поглядів, погроз фізичного покарання.
• Коли перебивають дитину під час розмови, не дають їй можливість висловитись, повідомити про свої потреби, бажання.
• Коли дитину залякують, використовуючи при цьому суспільні установи(міліцію, спецшколу, колонію, лікарню).
• Коли порушують статеву недоторканість дитини.
• Коли вона не має права голосу у прийнятті важливого для сім'ї та дитини рішення.
• Коли дитина не може вільно висловлювати свої думки й почуття.
• Коли її особисті речі не є недоторканними.
• Коли її використовують у конфліктних ситуаціях із родичами.
• Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
 





Новини закладу
Корисні посилання
21023, м.Вінниця, вул. Чумацька, 266 тел.(0432) 68-89-97, 68-88-03 E-mail: s20@edu.vn.ua vins20@ukr.net