Головна ПІЗНАЙКО Пам'ятки населенню Оголошення Контакти Звернення громадян
Розділи сайту
Рекомендації фахівця
 
 
 
Притча про олівець
 

 
Перш ніж покласти олівець у коробку Майстер відклав його вбік.
«Є п'ять істин, які ти повинен знати до того, як я відправлю тебе у світ, - сказав Він олівцю. - Завжди пам'ятай про них, і тоді ти станеш найкращим олівцем.
По-перше, ти зможеш зробити багато великих справ, але лише в тому разі, якщо дозволиш Іншому тримати себе в Його руці.
По-друге, ти час від часу будеш переживати болюче обточування, але це потрібно, щоб стати добрим олівцем.
По-третє, ти будеш здатним виправляти свої помилки.
По-четверте, твоя найбільш важлива частина буде завжди всередині тебе.
І по-п'яте, на якій би поверхні тобою не писали, ти завжди залишатимеш свій слід. Незалежно від свого стану, ти повинен писати».
Олівець зрозумів і пообіцяв пам'ятати про це. Його поклали в коробку з надією в серці чекати свого часу.
І тепер, поставивши себе на місце олівця, почуй ці слова: завжди пам'ятай ці п'ять істин ніколи не забувай їх, і ти станеш настільки доброю людиною, наскільки можна бути.
По-перше, ти будеш здатний робити багато великих справ, але лише в тому разі, якщо дозволиш Богові тримати себе в Його руці та дозволиш іншим людям мати доступ до багатьох дарів, якими володієш.
По-друге, ти будеш час від часу переживати болюче обточування, проходячи через різні проблеми. Але ти потребуватимеш цього, щоб стати більш сильною людиною.
По-третє, ти зможеш виправляти помилки, які зробив, або зможеш «вирости» з них.
По-четверте, твоя найбільш важлива частина буде завжди всередині тебе. З глибини серця твого будуть виходити твої вчинки.
І по-п'яте, скрізь, де б ти не ходив, маєш залишити свій слід. Незалежно від ситуації, ти повинен служити Богові всюди й у всьому.
 
 
Як спілкуватися з батьками? 
 У підлітковому віці виникає проблема, як спілкуватися з батьками, щоб уникати конфліктів, щоб між вами не виникало непорозуміння і дратівливого почуття, що вас увесь час дістають питаннями і втручаються у ваше особисте життя. Щоб зберегти почуття відкритості, необхідно постійно спілкуватися один з одним, тобто просто розмовляти про щоденні події у вашому житті, при чому розповідати про них досить детально, якщо ви хочете уникнути настирних і тримати нитку оповідання у своїх руках.
 Природно, що кожна людина має право на свої маленькі секрети, тому те, про що ви не хочете поширюватися, краще не розповідати взагалі. Причина, настирливості батьків, що здається нам, не в їх шкідливому характері, а в тривозі за своїх дітей.
Підтримуючи спілкування з батьками, ви даєте їм відчути, що ви досить дорослі, здатні приймати самостійні рішення і на вас можна покластися.
Ще один важливий момент. Коли в повсякденному житті ви демонструєте готовність допомогти вашим батькам, уважно до них відноситеся, проявляєте шанобливе до них відношення, то це свідчить про вашу зрілість як особу. Батьки мають велику схильність вважати вас дорослими, і здатними самим приймати рішення, якщо вони бачать, що ви дієте як зрілих осіб.
Нарешті, конкретні ради, як виразити свою незгоду батькам, щоб це не привело до скандалу. Зазвичай батьки прагнуть підтримувати відкриті стосунки зі своїми дітьми, поважають їх точку зору і вислуховують їх проблему. Що робити, якщо вам не повезло, як конструктивно не погодитися з думкою старших і наполягти на своєму:
- Якщо вас щось виводить з себе, пам'ятайте, що вас дратує не сама людина, а ті думки і ідеї, які він висловлює.
- Не принижуйте думку батьків. Що означає, замість того, щоб сказати «Це безглузда ідея і т. п»., скажіть «Я не згоден і ось чому.».
- Використовуйте займенник «я», «мене» для вираження своїх почуттів, оскільки використання «ти» або «ви», звучатиме категоричніше. Наприклад, замість «Ти постійно нагадуєш мені про мої домашні обов'язки в середу, коли ти знаєш, що у мене багато задано додому» скажіть «Мене пригноблює постійне нагадування про це, у мене сьогодні багато домашнього завдання. Я можу зробити те, що ти мене просиш завтра»?.
- Умійте вислухати думку своїх батьків, тоді з більшою вірогідністю вони навчаться прислухатися до вашого.
Як розповісти батькам про свою проблему, якщо ви соромитеся їм про неї розповісти чи боїтеся їх негативної реакції.
- Сплануйте заздалегідь, що ви збираєтеся розповісти.
- Скажіть безпосередньо, що ви повинні розповісти їм щось важливе. Це необхідно для того, щоб бути упевненим, що батьки приділили вам повну увагу, а не упустили важливу частину вашої розповіді.
- Виберіть час, коли ваші батьки менш зайняті.
- Запишіть. Деяким буде простіше
 викласти свою проблему на папері і дати потім прочитати батькам.
 

 
ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО НЕБЕЗПЕКУ: ПАМ'ЯТКА ДИТИНІ
 

1. Не бери від незнайомих людей солодощі або подарунки й тим більше не ходи з ними нікуди без відома батьків. Навіть якщо тобі пообіцяють щось показати, покатати на машині або дати по грати в комп'ютерну гру.

2.На вулиці не підходь близько до незнайомих машин. Якщо до тебе звертається незнайома людина, ти можеш просто проігнорувати її звертання, мовчки піти й навіть втекти. Це - не неввічливість, а запорука безпеки. Казати «ні» - нормально!

3.Якщо ти бачиш, як незнайома людина кудись веде твого друга, не на магайся самостійно простежити за ними. Поклич на допомогу старших!

4. У будь-якій складній ситуації ти можеш звернутися до працівників міліції, торговельного центру, батьків із дітьми.

5.Якщо тебе змушують щось зробити погрозами або через насилля, ти мо- жеш і навіть мусиш кричати, кусатися, спробувати вирватися і втекти. Про все, що тебе турбує, можна і потрібно розповісти батькам. Це люди, які тебе завжди зрозуміють !

 

 
Поради щодо уникнення неприємностей з боку закону:
 1. Не ходи по вулицях один в пізній час без дорослих, не шукай пригод у небезпечних місцях (на будівельних майданчиках, пустирях, у лісосмугах).

 2. Не відчиняй двері квартири стороннім людям.

3. Не спілкуйся з підозрілими особами, відмовляйся від їхніх доручень щось кудись віднести або передати на словах.

4. Не наближайся до п'яних та до людей, які поводять себе неадекватно, бо вони можуть бути здатними до непередбачених дій.

5. Не вживай речовин сумнівного або токсичного (клей, ацетон тощо) походження. Пам'ятай, що правопорушення, скоєне в стадії алкогольного чи наркотичного сп'яніння, обтяжує вину.

6. Не носи з собою предмети (ніж, кийок тощо), наявність яких може викликати підозру.

7. Не будь надто впевненим у своїй силі, у сумнівній ситуації краще звернися за допомогою до дорослих.

 

 

 

 Заповіді Марії Монтессорі для батьків
Якщо Ви будете хоча б раз на тиждень перечитувати список заповідей Марії Монтессорі для батьків, то взаємини з дітьми можуть вийти на абсолютно інший якісний рівень:
1.Дітей вчить те, що їх оточує.
2.Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.
3.Якщо дитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати.
4.Якщо дитині демонструють ворожість - вона вчиться битися.
5.Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості.
6.Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути боязкою.
7.Якщо дитина живе з почуттям безпеки - вона вчиться вірити.
8.Якщо дитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винуватою.
9.Якщо дитину часто схвалюють - вона вчиться добре до себе ставитися.
10.Якщо до дитини часто бувають поблажливі - вона вчиться бути терплячою.
11.Якщо дитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненість у собі.
12.Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною - вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
13.Не кажіть погано про дитину - ні при ній, ні без неї.
14.Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
15.Будьте активні в підготовці середовища. Проявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвивального матеріалу і правильні способи роботи з ним.
16.Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
17.Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей.
18.Поважайте дитину, що відпочиває або дивиться за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила або збирається зробити.
19.Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.
20.Будьте неустанними, роз'яснюючи дитині те, чого раніше вона зрозуміти не могла - допомагайте дитині освоювати те, що не було освоєно раніше, долати недосконалість. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов'ю. Будьте готові допомогти дитині, яка перебуває в пошуку і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
21.У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер - пропонуйте їй краще, що є у вас самих.

 

 

  Американський дитячий психотерапевт X.Джайнотт вважав, що батькам необхідно будувати спілкування з дітьми на трьох основних принципах: 1) у будь-яких ситуаціях батьки повинні прагнути підтримувати позитивний образ «Я» у дитини;
2)слід говорити про ситуації, вчинки дитини, уникаючи особистісних негативних оціночних суджень. Висловлювання дорослого не повинні містити діагнозу та прогнозу подальшого розвитку дитини;
3) дорослий у спілкуванні завжди має бути ініціатором пропозицій щодо кооперації. Ця пропозиція не повинна вичерпуватися прямою вказівкою на відповідний спосіб дій, а має розкривати перед дитиною можливості самостійного розв'язання проблемної ситуації.
Нижче наведено кілька корисних порад, які будуть корисними батькам при вихованні підлітків і налагодженні зв'язку з ними: 
 1. Інтерес
З'ясуйте, що подобається вашій дитині. Коли ваш підліток був дитиною, можна знайти щось, чим можна було б з ним займатися. Але коли вони дорослішають, вам доведеться докласти додаткових старань, аби довідатись, що подобається вашим дітям. 
Можливо, це буде не просто, але здатність співвідносити схильності й антипатії вашої дитини є важливою частиною побудови відкритих стосунків з нею.
Пам'ятайте: щоб бути гарним батьком вам також потрібно бути гарним другом.
2. Строгість
Чимало підлітків пручаються правилам і обмеженням. Вони думають, що вже дорослі, що можуть про себе подбати. Хоча це почасти й так, підліткам усе ще потрібні обмеження. З новими бажаннями вони можуть заподіяти собі значної шкоди, якщо не стримуватимуть себе відповідальністю.
Дайте зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальності безглузда.
Вам варто допомогти своїй дитині навчитися планувати події наперед. Ви не повинні робити це за підлітка; просто спрямуйте його.
3. Спілкуйтеся щодня
Щоденне спілкування є важливим для підтримки відкритості між вами. Ваша дитина буде розкутішою, довірятиме вам, якщо ви спілкуватиметеся з нею щодня. Довіра ґрунтується на практиці. Її можна збудувати тільки на багатогранних відносинах, на гарному спілкуванні.
Навчіться пізнавати світ, у якому живе ваш підліток, поставте себе на його місце, і ви зможете не тільки досягти довіри у стосунках, але й краще зрозуміти його поведінку.
Щоденне спілкування покаже вашій дитині, що ви дбаєте про неї. Це дуже важливий фактор, тому що підлітки почуваються комфортніше з батьками, які активно залучені в їхнє життя. Інакше підлітки можуть звернутися до ненадійний однолітків за порадою або настановами. Дуже важливо, щоб батьки надавали їм керівництво й турботу, що їм так потрібно.
 

 

  Останнім часом в засобах масової інформації (телешоу, новини, соціальні мережі) активно обговорюються питання про те, що серед дітей стала широко поширена віртуальна гра: "Біжи або помри!" Суть цієї гри - дитині дається завдання перебігти дорогу якомога ближче перед рухомим транспортом. Також поширюється нова небезпечна гра, в якій діти "купують" свою смерть. За умови завантаження стартового додатку, за дітьми закріплюється людина, яка стежить за виконанням завдань, останнім етапом гри - є суїцид.
 
Тому рекомендуємо батькам ЗВЕРНУТИ УВАГУ:
1. Підліток не висипається, навіть якщо рано лягає спати - простежте, чи спить він в ранні ранкові години.
2. Малює китів, метеликів, єдинорогів.
3. Учень належить до груп у соціальній мережі, що містять в назві наступне: "Кити пливуть вгору", "Розбуди мене в 4.20", f57, f58, "Тихий дім", "Ріна", "Напока", "Море китів", "50 днів до мого ... "хештеги: домкітів, 150зірок, ff33, d28, хочу у гру .
4. Підліток закрив вільний доступ до своєї сторінки в соціальній мережі «Контакт», заблокував доступ до докладної інформації, в листуванні з друзями (на особистій стіні) з'явились фрази "розбуди мене в 4.20", "я в грі". Найбільшої уваги та швидкого реагування потребує дитина, якщо на стіні з'являються цифри, починаючи від 50 і менше.
5. Переписується в «Вайбері» ( в інш. месенджерах) з незнайомими людьми, які дають дивні розпорядження. Занепокоєння батьків повинні викликати підозрілі хеш-теги: # F53 # f57 # f58 # d28 # морекітов # тіхійдом # хочувігру # млечнийпуть.
Основними причинами скоєння навмисних самоушкоджень дітьми є конфлікти в родині, з друзями чи однокласниками, негаразди в особистому житті на ґрунті нерозділеного кохання чи розставання з коханою людиною, психічна криза особистості яка пов'язана із посереднім оточуючим середовищем. Багато людей мають труднощі перебування у соціумі. 
Підлітки, схильні до самоушкоджень, можуть відчувати депресію, самотність, невпевненість у завтрашньому дні. Властива періоду становлення особистості самовпевненість у поєднанні з вказаними рисами породжує відчуття безвихідності з ситуації конфлікту, загострює переживання відчаю та самотності. При такому внутрішньому стані навіть незначний стрес може призвести до небезпеки навмисних самоушкоджень дитини.
 

 

 ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ ВІД ДИТИНИ

 

НЕ балуйте мене, ви мене цим псуєте. Я дуже добре знаю, що необов'язково давати мені все, що я прошу. Я просто випробовую вас.
НЕ бійтеся бути жорстким зі мною. Я віддаю перевагу саме такому підходу. Це дозволяє мені визначити своє місце. 
НЕ покладайтеся на силу у відносинах зі мною. Це привчить мене до того, що рахуватись потрібно лише з силою.
НЕ давайте обіцянок, яких ви не можете виконати. Це послабить віру в вас.
НЕ турбуйтеся занадто, коли я кажу: «Я вас ненавиджу». Я не маю це на увазі. Я просто хочу, щоб ви пошкодували про те, що зробили мені.
НЕ змушуйте мене відчувати себе молодшою, ніж я є насправді. Я відіграюся на вас за це, ставши «плаксою» і «скиглієм».
НЕ робіть для мене і за мене того, що я можу зробити для себе сама. Я можу продовжувати використовувати вас як прислугу.
НЕ виправляйте мене в присутності сторонніх людей. Я зверну набагато більше уваги на ваше зауваження, якщо ви скажете мені все спокійно віч-на-віч.
НЕ намагайтеся обговорювати мою поведінку в розпал конфлікту. Мій слух притупляється в цей час, і у мене не залишається бажання співпрацювати з вами. Буде краще, якщо ми поговоримо про це пізніше.
НЕ намагайтеся читати мені повчання та нотації. Ви будете здивовані, дізнавшись, як чудово я знаю, що таке добре і що таке погано.
НЕ змушуйте мене відчувати, що мої вчинки - смертний гріх. Я маю навчитися припускатися помилок, не відчуваючи при цьому, що я ні на що не здатна.
НЕ чіпляйтеся до мене і не бурчіть на мене. Якщо ви це робитимете, то я буду змушена захищатися, прикидаючись глухою.
НЕ надто випробовуйте мене на чесність. Заляканою я легко перетворюся на брехливу людину.
НЕ забувайте, що я люблю експериментувати. Таким чином я пізнаю світ, тому, будь ласка, змиріться з цим.
НЕ захищайте мене від наслідків власних помилок. Я вчуся на власному досвіді.
НЕ звертайте занадто багато уваги на мої маленькі хвороби. Я можу навчитися отримувати задоволення від поганого самопочуття, якщо це привертає до мене стільки уваги.
НЕ намагайтеся від мене звільнитися, коли я ставлю відверті запитання. Якщо ви не відповідатимете на них, ви побачите, що я взагалі перестану ставити вам питання і шукатиму інформацію деінде.
НЕ натякайте ніколи, що ви досконалі та непогрішні. Це дає мені відчуття марності спроб зрівнятися з вами.
НЕ турбуйтеся, що ми проводимо разом дуже мало часу. Значення має те, як ми його проводимо.
НЕХАЙ мої страхи та побоювання не викликають у вас занепокоєння. Інакше я боятимуся ще більше. Покажіть, що таке мужність.
НЕ забувайте, що я не можу успішно розвиватися без уваги та підбадьорення. Ставтеся до мене ТАК САМО, ЯК ВИ СТАВИТЕСЯ ДО СВОЇХ ДРУЗІВ. ТОДІ Я ТЕЖ СТАНУ ВАШИМ ДРУГОМ.
 


 
Рекомендації вчителям щодо роботи з учнями, які відносяться до «групи ризику»
1. Необхідно дати відчути дитині, що вона належить до групи, класу, не відторгнута і займає важливе місце в колективі. Однак не можна примушувати її жити в "кучі" і обов'язково бути на очах. Кожен має потребу в тому, щоб побути наодинці з самим собою, тим більше дитина.
2. Заохочуйте дитину в тому, щоб вона дозволяла собі приємно проводити час, яке потребує взаємодію з людьми.
3. Виставляйте малюнки дитини, поробки, твори, одним словом, все те, що може зацікавити оточуючих. Це буде підвищувати впевненість дитини в собі, почуття самостійності. Хваліть її частіше. Допоможіть їй розпізнати та виразити приховані почуття, використавши для цього такі надійні канали, як малювання, роботу по дереву, ліплення, шиття ляльок, читання вголос розповідей, музику. Частіше запитуйте що вона відчула в тій чи іншій ситуації...
4. Дізнайтесь, з ким дитина хотіла б працювати в групі і хто з дітей має на неї найбільший вплив. Розробіть план дій для дитини його бажаним партнером.
5. Записуйте на аркуші паперу або реєструйте подумки скільки разів на день ви звертались до дитини і скільки разів ви висловили позитивні репліки і коментарі в її адресу. Перевіряйте цей "список" в кінці дня. Це буде нагадувати вам про ваше добре починання і про успіхи вашої дитини.
 
 
ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І ВЧИТЕЛЕМ В КРИЗОВИЙ ДЛЯ НИХ ЧАС
 
  1. Уважно вислуховуйте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте. Не показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
 2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.
4. Впевнено опікуйтесь підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили.
5. Використовуйте слова, речення, які сприятимуть встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний іншим і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
8. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.
 
 
Звернення учнів до вчителів
«Секрет встановлення добрих стосунків між учителями та учнями»
1. Спілкуйтеся з нами якомога більше, особливо в позаурочний час. Ми хочемо знати вас краще.
 2. Цікавтеся стосунками у нашому колективі. Пам'ятайте: якщо ви будете знати, хто з однолітками є для нас авторитетом, це допоможе на уроках.
3. Пригадайте себе у дитинстві та впізнайте в нас колишнього себе! Давайте вчитеся один в одного! Будь ласка, відчуйте нас, сприймайте нас такими, якими ми є, зрозумійте наш внутрішній світ. Тоді ви зможете передбачити нашу поведінку.
4. Пам'ятайте, що добрі стосунки легко руйнуються, їх треба постійно підживлювати. Дрібниць тут не буває. Щоб зміцнити наші добрі стосунки, давайте разом шукати спільні інтереси та потреби.
5. Не обманюйте нашої довіри. Її важко завоювати, та легко втратити. Будьте чесні з нами.
6. Примушуйте нас до чогось лише тоді, коли всі інші засоби впливу виявилися марними. Бо інакше ми можемо сприйняти це як посягання на нашу свободу особистості.
7. Вимагайте щось від нас з повагою. Нам легше сприйняти вимоги, якщо ви робите їх у ввічливій формі: вимоги-прохання, вимоги-поради.
8. Не будьте безапеляційними у своїх покараннях!
9. Ми любимо тих вчителів, які посміхаються та в яких є почуття гумору.
10. Зрозумійте, що часто ми мовчимо не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією. Пригадайте свої перші уроки.
11. Викликаючи у нас почуття страху, ви принижуєте себе та нас. Ми починаємо хвилюватися та нічого не розуміємо. Подумки полічіть до десяти, перш ніж викликати нашихбатьків, робити запис у щоденниках чи відсилати нас до завуча: а чи не розписуєтесь ви у власному безсиллі?
12. Пояснюючи, переконуйте нас, дивіться на нас, не кричіть - в нас ще п'ять уроків.
13. Зрозумійте, ваш предмет - важливий, але він не центр Землі, є ще й інші!.. Не намагайтеся перекласти на домашнє завдання те, чого ви самі не встигли на уроці.
14. Не стрижіть нас, будь ласка, під один гребінець. Адже ми всі різні!
15. Пам'ятайте: те, наскільки легко нам вивчити ваш предмет, залежить тільки від вас
 
 

 

 





Новини закладу
Корисні посилання
21023, м.Вінниця, вул. Чумацька, 266 тел.(0432) 68-89-97, 68-88-03 E-mail: sch20@galaxy.vn.ua vins20@ukr.net