Головна Історія закладу Шкільна символіка Контакти Звернення громадян
Рекомендації фахівця
Останнім часом в засобах масової інформації (телешоу, новини, соціальні мережі) активно обговорюються питання про те, що серед дітей стала широко поширена віртуальна гра: "Біжи або помри!" Суть цієї гри - дитині дається завдання перебігти дорогу якомога ближче перед рухомим транспортом. Також поширюється нова небезпечна гра, в якій діти "купують" свою смерть. За умови завантаження стартового додатку, за дітьми закріплюється людина, яка стежить за виконанням завдань, останнім етапом гри - є суїцид.

Тому рекомендуємо батькам ЗВЕРНУТИ УВАГУ:
1. Підліток не висипається, навіть якщо рано лягає спати - простежте, чи спить він в ранні ранкові години.
2. Малює китів, метеликів, єдинорогів.
3. Учень належить до груп у соціальній мережі, що містять в назві наступне: "Кити пливуть вгору", "Розбуди мене в 4.20", f57, f58, "Тихий дім", "Ріна", "Напока", "Море китів", "50 днів до мого ... "хештеги: домкітів, 150зірок, ff33, d28, хочу у гру .
4. Підліток закрив вільний доступ до своєї сторінки в соціальній мережі «Контакт», заблокував доступ до докладної інформації, в листуванні з друзями (на особистій стіні) з'явились фрази "розбуди мене в 4.20", "я в грі". Найбільшої уваги та швидкого реагування потребує дитина, якщо на стіні з'являються цифри, починаючи від 50 і менше.
5. Переписується в «Вайбері» ( в інш. месенджерах) з незнайомими людьми, які дають дивні розпорядження. Занепокоєння батьків повинні викликати підозрілі хеш-теги: # F53 # f57 # f58 # d28 # морекітов # тіхійдом # хочувігру # млечнийпуть.
Основними причинами скоєння навмисних самоушкоджень дітьми є конфлікти в родині, з друзями чи однокласниками, негаразди в особистому житті на ґрунті нерозділеного кохання чи розставання з коханою людиною, психічна криза особистості яка пов'язана із посереднім оточуючим середовищем. Багато людей мають труднощі перебування у соціумі. 
Підлітки, схильні до самоушкоджень, можуть відчувати депресію, самотність, невпевненість у завтрашньому дні. Властива періоду становлення особистості самовпевненість у поєднанні з вказаними рисами породжує відчуття безвихідності з ситуації конфлікту, загострює переживання відчаю та самотності. При такому внутрішньому стані навіть незначний стрес може призвести до небезпеки навмисних самоушкоджень дитини. 
 
Поради батькам п'ятикласників

· Перша умова шкільного успіху п'ятикласника - безумовне прийняття дитини.

· Обов'язковий прояв батьками інтересу до школи, класу, в якому вчиться дитина, до кожного прожитого нею шкільного дня. Неформальне спілкування зі своєю дитиною після шкільного дня.

· Обов'язкове знайомство з її однокласниками й можливість спілкування дітей після школи.

· Неприпустимість фізичних засобів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо в присутності інших (членів родини, однолітків).

· Врахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання. Повільні й нетовариські діти набагато довше звикають до класу, швидко втрачають до нього інтерес, якщо відчують з боку дорослих і однолітків насильство, сарказм і жорстокість.

· Надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація обгрунтованого контролю за її навчальною діяльністю.

· Заохочення дитини, і не тільки за успіхами у навчанні. Моральне стимулювання досягнень дитини.

· Розвиток самоконтролю, самооцінки й самодостатності дитини. Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик в одній зі своїх книг опублікував правила, які допоможуть батькам підготувати дитину до самостійного життя серед однолітків у школі під час адаптаційного періоду. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їхньою допомогою готувати дитину до дорослого життя:

· Не віднімай чужого, а своїм ділися.

· Попросили - дай, намагаються відняти - захищай.

· Кличуть грати - іди, не кличуть - запитай дозволу грати разом, це не соромно.

· Грай чесно, не підводь своїх товаришів.

· Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси.

· Будь уважним усюди, де потрібно виявити уважність.

· Через оцінки не плач, будь гордим.

· Із вчителями через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся.

· Намагайся все робити вчасно й думати про гарні результати, вони обов'язково в тебе будуть.

· Не зводь наклепів і не наговорюй ні на кого.

· Намагайся бути акуратним.

· Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.

 

 

Поради

 

щодо встановлення довіри між підлітком і батьками в кризовий для них період:
 

 

1. Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти й прийняти його; не перебивайте, не виявляйте свого страху, ставтеся до нього серйозно, з повагою.
2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Спробуйте переконати його, що даний стан тимчасовий і швидко мине. Виявіть співчуття й покажіть , що ви поділяєте й розумієте його почуття.
3. Поцікавтеся, що зараз найбільше турбує підлітка.
4. Упевнено спілкуйтеся з підлітком. Саме це допоможе йому повірити в його сили. Головне правило роботи з дітьми - не нашкодити.
5. У спілкуванні з підлітком використовуйте слова, речення, які сприятимуть контакту: розумію, співчуваю, звичайно, хочу допомогти.
6. У розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він потрібен іншим і унікальний, як особистість. Кожна людина, незалежно від віку,прагне дати позитивну оцінку своїй поведінці, переживає потребу в похвалі.
7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти й викликати довіру в нього.
8. Звертайтеся по допомогу, консультацію до спеціаліста, якщо вас щось насторожило в поведінці підлітка.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ

• Ніхто не застрахований від нещасних випадків, різних втрат, складних ситуацій. Але треба не обмежуватися переживаннями, не концентруватися на них, не поступатися депресії, а діяти, шукати вихід, пробувати все нові та нові варіанти.

Щоб зменшити ймовірність виникнення стресів необхідно:

• Правильно харчуватися: більше їсти натуральних продуктів: овочів, фруктів, зменшити споживання солі. Обов'язково снідати та впродовж дня харчуватися рівномірно.

• Бувати надворі, гуляти, сидіти в парку, бігати, зайнятись аеробікою.

• З'їсти морозиво - там є компонент, який покращує настрій.

• З'їсти банан: в ньому є сиротин - гормон щастя.

• Постійні вправи на релаксацію знижують напруження в стресових ситуаціях.

• Необхідно слухати спокійну музику.

• Робити те, що подобається. Хобі - те, що треба. Зцілення не в тому, що ви робите, а як ви до цього ставитесь.

• Аби запобігти розчаруванню, невдачам, не треба братися за непосильні завдання.

• Не зловживати кавою, алкоголем.

• Носити одяг бажано синього та зеленого кольорів - вони заспокоюють.

• Зі стресом можна впоратися, треба лише мати бажання та трохи вільного часу лише для себе.

• Постійно концентруватися на світлих сторонах життя та подіях - це збереже здоров'я і сприятиме успіху.

• Справжнє фізичне та психічне здоров'я полягає не в тому, щоб відповідати чиїмсь нормам та стандартам, а в тому, щоб прийти до згоди із самим собою.

• Формули для самозаспокоєння

• Відкинь цю думку.

• Все буде добре.

• Проблема вирішиться.

• Це не варте хвилювання.

• Я зосереджуюся на своєму диханні.

• Я почуваюся здоровою.

• Я абсолютно спокійна.

• Як я могла хвилюватися через дрібниці.

• Думки розважливі. Спокійно обмірковую свої подальші дії.

Рекомендації педагогам

вправи на зменшення напруження, подолання втоми, щоб заспокоїтися і звільнитися від негативних емоцій.
Вправа «Вивільнення дихання». Один із способів, який допоможе «викинути» з голови проблеми та одночасно розслабитись. Забудьте про всі неприємності, просто дозвольте собі це. Ви зможете до них повернутися, коли побажаєте, але немає біди в тому, щоб дати собі передих. Протягом трьох хвилин дихаєте поволі, спокійно і глибоко, можете навіть закрити очі, якщо вам так більше подобається. Якщо хочете, порахуйте до п'яти, поки робите вдих, і до семи, коли видихаєте. Уявіть, що коли ви насолоджуєтеся цим глибоким, неквапливим диханням, всі ваші неприємності і неспокій випаровуються.
Вправа «Повторення». Повторення коротких, простих тверджень (афірмацій) дозволяє впоратись із емоційною напругою, знімає неспокій. Ось декілька прикладів:
зараз я відчуваю себе краще;
я можу повністю розслабитися, а потім швидко зібратися;
я можу управляти своїми внутрішніми відчуттями;
я справлюся з напругою у будь-який момент, коли побажаю;
життя дуже коротке, щоб витрачати його на всякий неспокій;
що б не трапилося, постараюся зробити все, від мене залежне, щоб уникнути стресу;
внутрішньо я відчуваю, що все буде в порядку.
Можете придумати свої твердження. Головне - повторювати їх декілька разів у день.
Вправа «Заспокійливі слова». За допомогою заспокійливих слів або фраз потік негативних думок можна перервати. Виберіть прості слова, наприклад, «мир», «відпочинок», «спокій», «заспокоїтися», «врівноважений», або фрази типу: «глибоке і ще глибше розслаблення». Закрийте очі і зосередьтесь. Повторюйте слово, фразу вголос або мовчки протягом 60 секунд. Хай думки проносяться у вашій голові, не давайте їм оволодіти вами. Дихайте поволі і глибоко.
Коли ви відчуваєте, що перебільшуєте значення якоїсь проблеми, поставте собі наступні запитання:
це насправді така велика справа?
чи піддається в даний момент ризику що-небудь по-справжньому важливе для мене?
чи дійсно це гірше, ніж те, що було раніше?
чи здасться мені це таким же важливим за два тижні?
чи коштує це того, щоб так переживати?
що може трапитися і чи зможу я справитися з цим?

Отже, більшу частину ситуацій, що викликають стрес, людина здатна
вирішити самостійно. Головне зрозуміти та прийняти те, що серйозні зміни - це невід'ємна частина нашого життя. І тільки від нашого сприйняття цих змін
залежить - стануть вони для нас стресовими чи нададуть можливості для
отримання цінного досвіду.

 





Новини закладу
Корисні посилання
21023, м.Вінниця, вул. Блюхера, 250 тел.(0432) 68-89-97, 68-88-03 E-mail: s20@edu.vn.ua vins20@ukr.net